Ekologie provozu automobilu na CNG
Z pohledu ekologie přináší zemní plyn jako palivo motorů automobilů celou řadu výhod.
Vše začíná už u vlastní výroby zemního plynu. Hlavní složkou zemního plynu je metan (CH4) různého stupně čistoty. Výroba zemního plynu je mnohem snazší než výroba benzinu či nafty, tento proces nevyžaduje energeticky náročnou rafinaci ropy, která se už na začátku procesu negativně projevuje na životním prostředí. Distribuce zemního plynu probíhá převážně systémem podzemních potrubí a plynovodů, odpadá potřeba pozemní dopravy.
Při spalování zemního plynu, který má vyšší obsah vodíku a nižší podíl uhlíku než automobilový benzin nebo nafta, vzniká mnohem méně škodlivin:
- emise kysličníku uhelnatého (CO) nižší cca o 90%;
- emise kysličníku uhličitého (CO2) nižší asi o 30%;
- o 45% nižší množství emitovaných volných uhlovodíků (HC);
- emise oxidů dusíku (NOx) nižší asi o 90%;
- prakticky nulové emise sazí a dalších karcinogenních pevných částic;
- nižší emise hluku.
Energetická vydatnost jednoho kilogramu zemního plynu odpovídá asi 1,4 litru vysokooktanového benzinu.
Při přimíchávání Biometanu do CNG se s procentem této složky (o stejném složení jako má zemní plyn) ekologická bilance dále vylepšuje. Např. při 20% složce biometanu v CNG směsi se sníží úroveň emisí CO2 při spalování v porovnání s benzínem o dalších 40%!